عنوان: حضرت آیتالله ناصر مکارم شیرازی در دیدار معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولین، اظهار داشت: امروز حرف نخست را رسانهها میزنند و یکی از این اموری که هنوز جدی گرفته نشده است، مساله مطالعه کتاب است. وی با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از نمایشگاه کتاب که طبق روایتی بیش از ? میلیون نفر بوده است، افزود: این استقبال نشان میدهد که مردم ما تدریجاً دارند به کتاب اهمیت می دهند و استقبال از نمایشگاه کتاب دلیلی بر این مدعاست. * کتاب شمشیر دولبه است وی کتاب را همچون شمشیر دولبه دانسته و ادامه داد: اگر از کتاب به خوبی استفاده شود، میتواند جامعهای پاک و نمونه بسازد و اگر کتاب فاسد ومفسدی نوشته شود میتواند جامعهای شرور و فاسد بسازد و افراد خائن را تربیت کند. وی اضافه کرد: به همین دلیل جشنواره ای که در پیش دارید باید تلاش کند تا بهترینها را در زمینههای علمی، اخلاقی، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی به مخاطبان ارائه کند. مکارم شیرازی خاطرنشان ساخت: امروز دشمنان تلاش میکنند از طریق کتاب و فعالیتهای غیراخلاقی جوانان ما را گمراه کند ما نباید در برابر این هجمه سکوت کنیم باید به مقابله آن بپردازیم و به موازت کارهای منفی دشمن به جوانان خوراک مثبت بدهیم. وی افزود: افزون بر تولید و تدوین کتابهای قوی و غنی باید عدهای در کنار این پژوهشهای انجام گرفته به بررسی کتابهای چاپ شده بپردازند؛ زیرا گاهی برخی مسائل اسلامی در کتابها مطرح میشود و در قالب دینی به جوانان مطلب ارائه میکنند؛ اما در لابه لای نوشتههای خود القائات باطل را میگنجانند که نیاز به دقت و بررسی دارد. *وزارت ارشاد بر انتشار کتاب ها نظارت کامل ندارد! وی با بیان این که گرچه وسواس از نگاه اسلام امری پسندیده نیست؛ اما وسواس در کتاب پسندیده است، گفت: امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر نحوه تولید و انتشار کتابها نظارت کامل ندارد، لذا گاهی دیده میشود کتابهایی منتشر میشود که با مبانی اسلامی، اخلاقی و اجتماعی سازگاری ندارد که باید شما در این خصوص دقت بیشتری را انجام دهید. مکارم شیرازی افزود: نویسندگان باید چندین موضوع را در نوشتن کتاب لحاظ کنند که یکی از آنها نوشتن کتاب با ادبیات مخاطب است؛ بنابراین نویسندگان متناسب با نیازهای روز و ادبیات مخاطب قلم بزنند و از نوشتن کلمات دشوار دوری کنند. *از کج سلیقی و بیسلیقگی در عرضه کتاب دوری شود وی خاطرنشان ساخت: امروز عصر عرضه گرایی است و هر چیزی که به زیبایی عرضه شود، مخاطب آن را میپذیرد و به استقبال آن میرود؛ بنابراین از کج سلیقی و بیسلیقگی در عرضه کتاب دوری شود. وی ابراز داشت: باید حلقه اتصالی میان نویسندگان برقرار شود تا از نوشتن مطالب تکراری جلوگیری شود و نیز هیأتی را برای انتخاب موضوعات مشخص کنید تا دست نویسندگان از نوشتن موضوعات روز و جدید خالی نباشد. این مرجع تقلید تصریح کرد: امروز مسائل زشت در لباس زیبا عرضه می شود مثل عرفانهای کاذب که متأسفانه از سطح توده مردم فراتر رفته و به قله مسائل اجتماعی و سیاسی نفوذ کرده است. * سرنوشت کشوری که مجریان آن گرفتار خرافات می شوند؟! مکارم شیرازی، این مسئله را برای نظام اسلامی بسیار خطرناک دانسته و افزود: کشوری که خدای ناکرده مجریان دست اولش به مسائل خرافی و عرفانهای کاذب متوسل میشود، معلوم نیست تکلیف چنین کشوری چه میشود. وی، ترویج عرفانهای کاذب را نوعی جنگ روانی دشمنان دانسته و افزود: دشمنان در این میدان خیلی حساب شده کار می کنند و سازمان تبلیغات اسلامی از سازمانهایی است که باید متولی مقابله با این کارها باشد و نسبت به این مسائل اهتمام بورزد. مکارم شیرازی در پایان خاطرنشان ساخت: سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه زحمات زیادی کشیده است اما نباید به اینها قانع بود. عنوان: شیرین بهرامینوا، خواهر «آمنه» قربانی پرونده جنجالی اسیدپاشی در نامه ای به یکی از منتقدان قصاص خواهرش پاسخ داد، متن این نامه را از نظر می گذرانید: در ضمن، آمنه نه «ناموس» مجید بوده و هست و نه دیگری؛ حتی پدرش و برادرانش. پدرم همیشه از این الفاظ دوری میکرد و ما را با اندیشه برابری و دور از تعصبات، ناموس و هرآنچه جامعه مردسالار علاقهمند به نامگذاری آن است تربیت کرده. ما آموختیم به «کرامت انسانی» خود و دیگری احترام بگذاریم. لغت «ناموس» شما برایم تهوعآور و مشمئزکننده است. متاسفم که اینگونه سخن میگویم. اینها امروز در فرهنگ لغت لمپنها یافت میشوند نه در اذهان زنان و مردان آزاداندیش که در پی آزادی و آزادگی رنج میبرند و رد پای جهل و ظلم را بر سر و صورت خود میبینند. اگر جهت جدب مخاطب نوشتهاید مسئله دیگری است. آیا شما تضمین میکنید، اگر مجید موحدی بدون قصاص آزاد شد، خواهر من و خانواده ما و من که شاکی اولیه بودم در امان خواهیم بود؟ شما درمان آمنه را که خانواده موحدی هیچ بخشی از آن را نپرداختند و زحمت تهیه پولش را هم به خود تحمیل نکردند به شکل واقعی و جدی نمیبینید؟ شما میدانید هر عمل آمنه با وجود تخفیفها چقدر هزینه برداشته است؟ هر عمل، دو الی هفتهزار یورو. به آن اضافه کنید هزینه انواع داروها و پمادها و کرم ها را؛ آن هم چندبار در طی روز. روزی که آمنه به تنهایی برای دوشگرفتن رفت و کاسه چشمش را خالی یافت وغش کرد، شما کجا بودید؟ آمنه قوی است؛ بسیار قوی. جلوی ما نه گریه کرد نه ناله، نه شکایت. همیشه به همه دلداری داد. حقش نیست که به انتقامجویی و سنگدلی متهم شود و قضاوت ناعادلانه و سرخوشانه جهت بذل توجه به دیگری. وقتی از موضوعی سخن میگویید اول بسیار فکر کنید. این قصه نیست. حقیقتی است که واقع شده و سرنوشت و زندگی ما را واژگون کرده است. پرستاری شبانهروزی، انتظار و دلواپسی همیشگیِ بدتر شدن اوضاع جسم و جانش، محو شدن چشم و ابرو و گونه و از فرم افتادن لب و گونه و این پرسش همیشگی از من که الان خیلی زشتم؟ و من چه داشتم بگویم به خواهرکم. راست یا دروغ یا تعارف؟ وقتی خواهرم میپرسد کسی یا اتاقی یا فضایی، چه شکلی یا چگونه است، از درد به خودم می پیچم. وقتی هنگام راه رفتن به در و دیوار میخورد و هر که به او تنه میزند عذر میخواهد که نمیبیند، من رنج میبرم اما سکوت میکنم. وقتی تنها و سرگردان- در اوایل که سعی داشت با عصا راه برود- میماند، دنیا بر سرم آوار میشود و دلم میخواهد نباشم و محو شوم؛ اما شاهد اینها نباشم. شما از رنج حرف میزنید و ما آن را بردهایم. وقتی با همه ادبی که آموخته بودم مجبور بودم با دیگران تند برخورد کنم که از جملات مایوسکننده در برابر آمنه و مادر و پدر و خواهر و برادران کوچکترم خودداری کنند، نمیدانید چه رنجی بردم. نمیدانید که وقتی مردم با دیدن آمنه نوچنوچ راه میانداختند و با وجود نگاه تند من هنوز به ایجاد رعب و وحشت ناشی از همین حرکت به ظاهر ساده در دل خواهرم در راهروهای بیمارستان «لبافی نژاد» ادامه میدادند، دلم فرو میریخت و با حرکات دست و گاه آمرانه، آنانی را که نمیشناختمشان به سکوت فرا میخواندم؛ چه رنجی میبردم از این همه التهاب وهیجان های یکسره منفی. یادم میآید روزی که برادرم بعد از سه ماه دوری از خانه و خدمت در اطراف شیراز، بیخبر به خانه آمد تا غافلگیرمان کند، چه بد غافلگیر شد. برادر دیگرم که در شوک و سکوت ناظر بود و ناباورانه فقط نگاه میکرد. صبحی که پلک آمنه افتاده بود و چشم سوخته بیرون مانده بود و مادر و برادرم در جایشان بیحرکت مانده بودند، هیچ یک از ما جرئت نداشتیم به چشم آمنه دست بزنیم؛ میترسیدیم چشم سوخته هر آن بیرون بریزد؛ ولی کسی باید جرئت میکرد و پلک را بالا میکشید و روی چشم میگذاشت و من این کار را کردم و هنوز هم دلم از یادآوری آن لحظه و لحظههای مشابه و گاه بدتر و وخیمتر میلرزد. برای پرسشهای برادرم که میپرسید چرا مثل مرغ پرکنده دور خودش میچرخید و تاب میخورد و ایستادن و نشستن را تاب نمیآورد، هیچ جوابی نداشتم؛ و چه خوب که آمنه نبود تا گریه دست جمعی ما چهار خواهر و برادر را ببیند. او رفته بود برای پانسمان و بعد از آن گریه بود که ما قول دادیم جلوی آمنه صبور باشیم و او را بخندانیم و امیدوار کنیم . حال شما سادهانگارانه به «قضاوت» نشستهاید؟ این حق را از کجا آورده اید؟ عنوان: بدنبال تهیه گزارش از بازار مواد غذایی خارجی در بازار ایران علی رغم تولیدات مشابه و با کیفیت داخلی و تعدد دلالان و قاچاقچیان در این بخش در خبرگزاری مهر به موارد تعجب برانگیزی همچون فروش کنسرو خرچنگ و برخی از آبزیان سخت پوست دیگر در بازار برخورد شد. گویا چند سالی است که توزیع و فروش گوشت خرچنگ و برخی از آبزیان سخت پوست دیگر در بازار و فروشگاههای کشور معمول و رایج شده است و به راحتی در ویترین آنها دیده می شود. همچنین فروش مواد غذایی آماده همچون “سوپ گوشت” یا سایر مواد غذایی همراه با فراوردهای گوشتی خارجی چندی است که متداول شده بدون اینکه مشخص باشد که گوشتهای مصرفی ذبح اسلامی شده اند یا نه و آیا استفاده از چنین مواد غذایی حلال است یا حرام؟ مدیر کل امور دستگاههای اقتصادی و پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه به تازگی در برخی از بازارهای کشور کنسرو خرچنگ دیده شده است،گفت: یکی از مواردی که در قاچاق کالا بسیار موثر است حلال یا حرام بودن مواد غذایی است اما با این حال در دو سال قبل چند مورد فروشگاه در رشت دیده شد که کنسرو خوک می فروختند که آنها را تعطیل کردیم. عباس نخعی افزود: هم اکنون موضوع کنسرو خرچنگ که حرام است، وجود دارد که میزان آن بالا نیست اما با این حال تذکر جدی برای جمع آوری آن داده ایم و سازمانهای بازرگانی و کمیسیون های استانی را در جریان گذاشته ایم که با این مورد برخورد جدی داشته باشند. فروش گسترده چنین مواد غذایی در بازار و فروشگاههای کشور در حالی است که تعداد زیادی از خریداران این مواد غذایی از حرام بودن آن آگاهی ندارند و تعدادی دیگر نیز شبهه دارند اما با اصرار فروشندگان، اقدام به خرید می کنند؛ جالب تر اینکه بسیاری از این فروشندگان خود نسبت به حرام بودن این مواد غذایی نا آگاهند یا اگر می دانند برای فروش بالاتر این موضوع را ندیده می گیرند؛ از سویی سازمانها و وزارتخانه های مربوطه نیز اقدام لازم را نسبت به جمع آوری چنین محصولاتی ندارند. با گسترده شدن توزیع و فروش خرچنگ، لابستر، سایر سخت پوستان آبزی و مواد غذایی خارجی که دارای فراوردهای گوشتی هستند، بسیاری از مراجع نسبت به این موضوع روز که مردم با آن درگیر هستند، واکنش نشان دادند. مقام معظم رهبری درباره خوردن گوشت خرچنگ به صراحت عنوان کرده اند که “حرام است”. آیت الله فاضل لنکرانی نیز خوردن گوشت خرچنگ را حرام عنوان کرده اند. آیت الله سیستانی در این باره گفته اند:”خوردن آنها حرام است ولی خرید و فروش چون منفعتی غیر از خوردن دارد اشکال ندارد.” آیت الله صافی گلپایگانی نیز عنوان کرده اند که ” گوشت خرچنگ حرام است و فروختن آن نیز برای خوردن جایز نیست؛ بلی چنانچه منافع محلله( حلال) داشته باشد از قبیل خوراک صیور و غیره فروختن آن برای این جهت اشکال ندارد.” آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به این استفتاء که ”آیا خوردن گوشت خرچنگ حلال است؟” این گوشت را حرام توصیف کرده اند. همچنین آیت الله مجتبی تهرانی نیز خوردن گوشت خرچنگ را حرام عنوان کرده اند. به هر حال با توجه به فروش گسترده گوشت خرچنگ و سایر آبزیان همچون لابستر و ناآگاهی مردم نسبت به آن توقع می رود که وزارت بازرگانی و سایر سازمانهای مربوطه نسبت به جمع آوری این مواد غذایی حرام در بازار همت بیشتری داشته باشند. زمانی که به روز 21 می می رسیم در هر شهر و کشور، بر اساس نوشته ای از کتاب مقدس که می گوید زمانی که ساعت به 6 عصر می رسد، زلزله بزرگی رخ می دهد. این زلزله با زلزله ای که در ژاپن، اخیراً امد قابل مقایسه نیست! و تمام دنیا می فهمند که روز قیامت فرار رسیده است. بیزینس اینسایدر نوشت: چندی است که این ادعا شنیده می شود که "دنیا در 21 می 2011 پایان می بابد" مجله نیویورک که با یکی از افرادی که مدعی پایان دنیا در 21 می امسال است، گفت و گو کرده است. او می گوید: زمانی که به روز 21 می می رسیم در هر شهر و کشور، بر اساس نوشته ای از کتاب مقدس که می گوید زمانی که ساعت به 6 عصر می رسد، زلزله بزرگی رخ می دهد. وی افزود: این زلزله با زلزله ای که در ژاپن، اخیراً امد قابل مقایسه نیست! و تمام دنیا می فهمند که روز قیامت فرار رسیده است. بیزینس اینسایدر در ادامه در این خصوص نوشت: در نخستین بخش از کتاب مقدس به نام سفر پیدایش آمده است: زمانی که خدا به نوح گفت: هفت روز تمام، باران را به زمین به مدت چهل روز و چهل شب می فزستم و من زمین را از هر مخلوقی که افریده ام پاک می کنم. وقتی که خدا به هفت روز اشاره کرد، منظور خدا از هفت روز ، هفت هزار سال بوده است ! به این دلیل که این سیل سهمگین در 4990 سال قبل از میلاد مسیح اتفاق افتاد است و هفت هزار سال بعد می شود، سال 2011! دلیل دیگر این ادعا، تعداد روزهاست که بین مصلوب شدن (سالگرد به صلیب کشبدن حضرت عیسی) و 21 می 2011 است. 722.500 روز بین این تاریخ وجود دارد. 5 به نشانه رستگاری است، 10 به نشانه تکامل است و 17 به معنی بهشت است. بیزینس اینسایدر در پایان نوشت: این اعداد نماینگر روز رهایی(5) و پایان دوران مسیحیت(10) و صعود به اسمان(17) است. ژنگ یین پولدارترین زن جهان است در صدر فهرست، ژنگ یین، صاحب کارخانه های بازیافت کاغذ قرار دارد که ثروت شخصی او بیش از پنج و نیم میلیارد دلار تخمین زده شده است. در این فهرست، حد متوسط دارایی سه زن ثروتمند چینی از دارایی اپراه وینفری، مجری مشهور تلویزیونی آمریکا و جی کی رولینگ، نویسنده معروف کتابهای هری پاتر، بیشتر تخمین زده شده است. دارایی اپراه وینفری، که در رده نهم قرار دارد دو میلیارد و سیصد میلیون دلار اعلام شده است. ثروت جی کی رولینگ، که نامش در پائین ترین رده قرار دارد حدود یک میلیارد دلار محاسبه شده است. روپرت هوگفر، که هر سال این فهرست را تهیه می کند می گوید چندین عامل به موفقیت زنان چینی کمک کرده است. سیاست تک فرزندی در چین و تساوی حقوق با مردان که زنان چینی پس از انقلاب کمونیستی از آن بهره مند شده اند، از جمله این عوامل است. روپرت هوگفر می افزاید که 95 درصد کسانی که نامشان در فهرست ثروتمندترین شهروندان چینی دیده میشود ثروت خود را به دلیل افزایش تقاضا در داخل چین به دست آورده اند و تنها پنج درصد آنان به صادرات متکی بوده اند. ولی در گزارش به این موضوع نیز اشاره شده که حد متوسط دارایی پنجاه زن ثروتمند چینی، یک سوم درآمد پنجاه مرد ثروتمند چینی است. در این فهرست بیست نفره نام سه زن میلیاردر آمریکایی و سه زن میلیاردر بریتانیایی نیز دیده می شود. ثروتمندترین زن خودساخته خارج از چین، روزالیا مرا، صاحب زارا، فروشگاه های زنجیره ای پوشاک است که دفتر اصلی آن در اسپانیا است.
شما از دور در حال تماشای جریانی هستید که اصلاً درک و فهمش برایتان دشوار است؛ فقط خواندهاید. ندیدهاید. «جرم» را در کتاب میبینید و از تاثیر آن بر زندگی، توانایی، سرنوشت و به طور کلی آینده، درکی ندارید. سخن گفتن چه زیبا و ساده است وعمل کردن چه دشوار. اگر به جای خواهرم بودید جز قصاص نمیخواستید. کما اینکه او به حبس ابد راضی است؛ اما به عملی شدن آن امیدوار نیست. پس بهتر میبیند دست دراز مردسالار و مغرور مجید را با قصاص از تجاوز و آسیب مجدد به او کوتاه کند.
تا به حال جای من بودهاید که از زیبایی خود و سلامت خود شرمگین شوید؟ نه! اما من هر روز خجالت کشیدهام که زیبایی معمولیام را دارم، که هنوز میبینم و خواهر کوچکترم نمیبیند. احساس گناه و خجالت و شرمندگی کردهام سالها.
به گزارش انتخاب، اما همچنان که به این تاریخ نزدیک می شویم و مقدار این نوع سخنان زیاد تر می شود و کنجکاوری ها نیز افزایش می یابد؛ اما به واقع، دنیا دقیقا چگونه به پایان می رسد؟
این وبسایت خبری در ادامه می نویسد : این عدد، عددی قابل توجهی است به این دلیل که از اعدادی قابل توجه تشکیل شده است5x10x17x5x10x17.
جام جم آنلاین: در فهرست بیست نفری ثروتمندترین زنان خودساخته جهان، نام یازده زن چینی دیده می شود.حد متوسط دارایی هریک از این یازده زن چینی دو میلیارد و 600 میلیون دلار برآورد شده است.
قالب وبلاگ : قالب وبلاگ |