سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طواف دل

? < src="s/AC_RunActiveContent.js" type="text/java">




سودابه شمس (خواننده گروه کر):
موسیقی بانوان در ایران به افتضاح کشیده شده است

موسیقی ما - لی‌لا رضایی: سودابه شمس از وضعیت نابسامان موسیقی بانوان در ایران گله کرد و گفت: موسیقی بانوان در ایران نه تنها جایگاهی ندارد، بلکه به افتضاح کشیده شده و بهایی به بانوان موزیسین داده نمی شود.به گفته این خواننده کر، اگر کنسرتی برای بانوان برنامه ریزی شود، بلافاصله لغو شده و از برگزاری آن جلوگیری به عمل می آید.

شمس ادامه داد: احساس می کنم وقتی در جامعه ای با کلیت صدای خانم ها مخالف باشند اوضاع موسیقی این قشر، عوایدی بهتر از این نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته اوضاع موسیقی بانوان بخصوص خوانندگی این قشر، سروسامان بهتری داشت، یادآور شد: پیش از اینها هر هفته حداقل ?? کار استودیویی ضبط می کردیم اما وضع به جایی رسید که دیگر از این خبرها نیست و قیمت خواننده های زن نیز بسیار پایین آمده است. به همین دلیل این هنر نزد زنان ایرانی کم کم در حال از بین رفتن است و زنان آن را پس می زنند.

وی همچنین ادامه داد: متاسفانه کار به جایی رسیده که به همخوانی خانم ها در آلبوم خوانندگان نیز ایراد می گیرند. من سالها با رحیم شهریاری کار کردم و در تمام برنامه ها و آلبوم هایش حضور داشتم اما بعداز مدتی احساس کردم که دیگر دوست ندارد با او در کارهایش مشارکت کنم. بعداز گذشت مدتی از طریق یکی از دوستان موسیقی متوجه شدم که ممنوع الکار شده ام.البته این ممنوع الکاری که زود هم رفع شد دلیلی نداشت جز برنامه هایی که من در ماهواره اجرا کرده بودم و کارشناس یک برنامه موسیقی شده بودم. در این زمان بود که متوجه شدم بهانه های رحیم شهریاری که ?? سال در کنارش کار کرده بودم، صرفا بهانه بوده اند.

وی در ادامه گفت: وقتی به ارشاد رفتم و جریان را جویا شدم، گفتند ما ممنوع الکارتان نکرده ایم، و شما نیاز به مجوز ندارید. فقط مدتی کار نکنید .چون در ماهواره فعالیت داشته اید.

البته الان هم وضع به همین منوال است. هر کس در ماهواره فعالیت کند، ممنوع الکار می شود و سوال من این است چطور در شبکه ای که برنامه هایش در همین جا ساخته می شود، فعالیت کردن ممنوع است؟

وی که این روزها از کار کردن در این حوزه دلسرد شده است، گفت: تصمیم گرفته ام بروم پیش برادرم در پاریس. چون احساس می کنم دیگر نمی توانم اینجا بمانم. اما وقتی فکر می کنم می بینم، من در این دیار رشد کرده و بزرگ شده ام. بلاتکلیف مانده ام و نمی دانم چه کنم؟

سودابه شمس در پایان گفت: در حالی من و امثال من بیکاریم که خیلی از کسانی که این کاره نیستند، دارند فعالیت می کنند و از این بابت من نگران موسیقی هستم. یک نفر یک جلسه به کلاس های من آمد و حالا هر جا که می رود خود را شاگرد من معرفی می کند. می خواستم بگویم جا برای اینگونه از افراد که سواد بالایی ندارند، بازتر از ماست که سالهاست خاک این حوزه را خورده ایم .کسانی که لیاقتش را ندارند، این روزها صدر نشین شده اند و ما هنوز اندر خم یک کوچه این خطه ایم!

نوشته شده در جمعه 90/2/23ساعت 1:25 عصر توسط دلدار نظرات ( ) | |

موسیقی به عنوان یکی از ابزار هنری همواره یکی از علایق اصلی مردم جهان به شمار می رود و در کشور ما نیز موسیقی به عنوان یک هنر اصیل و با ریشه که سابقه زیادی در تاریخ کشورمان دارد شناخته می شود و بسیاری از مردم ما با این رشته هنری انس دارند . البته با ورود اسلام به کشورمان و موسیقی ایرانی به دلیل نگرش اعتقادی مردم به سمت موسیقی سنتی و آرام رشد یافت و علاوه بر آن موسیقی های محلی قومیت های مختلف کشورمان نیز به عنوان سند زنده میراث فرهنگی ایران باعث شد موسیقی در ایران جایگاه ویژه ای داشته باشد و هیچ گاه از محدوده خط قرمز های دینی نیز فراتر نرود اما طی سالیان اخیر و در کنار صدها کالا و فرهنگ دیگر که با ناتوی فرهنگی متاسفانه پای آن به کشور ما باز شد موسیقی وارداتی نیز خیلی زود در عرصه هنری کشور وارد شد و با تبلیغات گوناگون و هجمه شدید در میان جوانان کشورمان رواج یافت .

 

 

 

موسیقی های وارداتی پاپ و جاز و راک و در این اواخر رپ در حالی به کشور ما وارد شدند که موسیقی سنتی ایرانی به شدت در حال خطر بود و یک اراده پنهان مسئولین فرهنگی بر این شکل گرفت که این موسیقی ها در کشور رواج پیدا کنند و به راحتی در فضای های عمومی به اجرا بپردازند و حتی صاحب جشنواره و فستیوال هم بشوند . ظهور خوانندگان مشهور پاپ که از سال های میانی دهه 70 آغاز شد آنچنان موجی را به راه انداخت که که تب مشهور شدن در این حوزه نیز مانند خیلی از حوزه های دیگر هنری مانند سینماو تلویزیون فراگیر شد و خیلی ها در دل آرزوی یک خواننده مشهور شدن را پروراندند اما خیلی زود موسیقی های ریتمیک و هیجانی که با اهداف و پشت پرده های خاصی تولید و منتشر می شدند توسط همان کسانی که مترصد استفاده فرصت برای انحراف جوانان کشورمان بودند به میان جوانان آمد و با گستر فضای ارتباطات دیگر جلوگیری از آن به همین سادگی نبود .


 

 
 


 

موسیقی رپ و راک به عنوان موسیقی های ریتمیک که بر اساس سبک غرب و با هدف ترویج مضامین غیر اخلاقی و به خصوص با تاکید بر روابط غیر اخلاقی پا به عرصه وجود گذاشته اند در یکی دو سال اخیر و با اهداف از پیش تعیین شده غربی با نفوذ در ماهواره و اینترنت سعی کرده اند جای پای محکمی برای خود در عرصه موسیقی کشورمان ایفا کنند اما چون نتوانستند به طور رسمی از مجاری قانونی تکثیر شوند به رشد قارچ گونه خود در محیط مناسب وب ادامه دادند. هم اکنون صدها سایت اینترنتی به طور خاص روزانه ده ها آهنگ از افرادی که هیچ نام و نشانی ندارند بر روی اینترنت قرار می دهد و این سایت ها بدون هیچ گونه نظارتی به کار خود ادامه می دهند . از طرف دیگر استودیو های زیر زمینی که البته به مدد این فراگیری های بی حد و حصر هم بدون هیچ گونه مجوزی تاسیس شده اند به راحتی و بدون مزاحمت نیروی انتظامی و یا وزارت ارشاد به کار تولید این موسیقی های بی محتوا و فاسد می پردازند و حتی به راحتی در روزنامه های کثیرالانتشار آگهی چاپ می کنند . اما برای پیگیری بیشتر این موضوع خبرنگار بولتن نیوز با نفوذ مخفی در برخی از این استودیو ها و بررسی حواشی و پیامدهای آن به بررسی میدانی این موضوع پرداخت :


 

 
 


 

از روی یکی از آگهی های چاپ شده در یک روزنامه معروف که در آن ادعا شده است که اسپانسری صد در صد خوانندگی افراد را به عهده می گیرد به آدرسی حوالی میدان انقلاب می روم .استودیو موسیقی . . . . . در زیر زمینی تاریک و نمور در یک خانه متروک قدیمی در انتهای یک کوچه بن بست قرار دارد . زنگ را که می زنم با چند بار سوال پیچ شدن می توانم مجوز ورود را دریافت کنم . اینجا به هرچیزی شبیه است جز به یک استودیو موسیقی . بلافاصله یکی از افراد که مثل بادیگارد ها به نظر می رسد و به نظر برای مسابقات مردان آهنین بیشتر مناسب است تا اینجا به سراغم می آید و بعد از بررسی هویتم من را با خود به درون استودیو جایی تقریبا دو طبقه زیر زمین می برد . چراغ هایی کم سو که شاید به دلیل ایجاد فضایی رمانتیک روشن هستند در کنار صورتک های سرخ پوستی که به دیوار زده اند فضایی مخوف را ساخته اند . بلافاصله فرمی را تحویلم می دهند تا اطلاعاتم را پر کنم و از اینجاست که کم کم سر صحبت را باز می کنم .صاحب استودیو که ادعا می کند خواننده معروفی است و با خواننده های معروفی آلبوم(البته به شکل زیر زمینی) بیرون داده است بلافاصله با زبان چرب و نرم سراغ مسائل مالی می رود و تضمین می کند در ازای گرفتن چند صد هزار تومان یک آهنگ رپ به تو تحویل دهد و اگر بتوانی مبلغ را از میلیون بالاتر هم ببری تضمین می کند که با یکی از خوانندگان معروف زیر زمینی مانند علیشمس و یا حسین تهی و یا علی عبدالمالکی هم برایت آهنگ مشترک منتشر می کند.


 

البته شرطی هم برای کار دارد و آن هم این است که در بخشی از کار باید صدای یک دختر هم به عنوان صدای پس زمینه خوانده شود اما وقتی تعجب ما را می بیند می گوید این خانم کارمند ثابت ما است و باید خرج اش در بیاید و به علاوه آهنگتان به راحتی توسط سایت های . . . موزیک و . . . . موزیک که با طرف قرارداد هستند پخش می شود و به وزارت ارشاد نمی رود که بخواهد برای شما مشکلی ایجاد شود . این خواننده توصیه می کند که فعلا با یک اسم مستعار وارد عرصه شوید تا در سطح زندگی هم با مشکلی روبرو نشویم . در همین سوال و جواب ها هستیم که درب اتاق کوچکی که فکر می کردیم انباری است باز می شود و دختر و پسری خندان با بدترین وضع حجاب از اتاق بیرون می آیند و در حالی که به شدت از آقای خواننده تشکر می کنند آن جا را ترک می کنند . تازه می فهمیم که آن اتاق در واقع اتاق ضبط صداست . به هر حال با یک بهانه ای از آنجا خدا حافظی می کنیم و به سراغ نشانی بعدی مرویم .


 

 
 


 

نشانی بعدی در حوالی بلوار کشاورز قرار دارد . باز هم یک زیر زمین منتها این بار در یک آپارتمان نسبتا شیک . انگار زیر زمین بودن وجه مشترک این استودیو هاست و شاید به همین دلیل اسمشان شده استودیو های زیر زمینی و موسیقی های تولیدی شان را هم موسیقی های زیر زمینی می گویند. وارد که می شویم جا به زور برای دو یا سه نفر هست . در حقیقت انباری یکی از واحد ها تبدیل شده به مکانی برای تولید موسیقی! صاحب استودیو سر و وضع مناسبی ندارد و انگار در حال خودش نیست . کمی که اطراف را نگاه می کنم از شیشه های مشروب به راحتی علت این سر و وضع و رفتار را متوجه می شوم . اولین سوالش این است که برای خواندن دختر مراجعه کرده ام یا پسر .انگار خوانندگی زنان و دختران کاسبی ثابت این استودیو هاست .وقتی پاسخم را می شنود رقم های عجیب و غریب پیشنهاد می دهد و برای نمونه کار هم نشانی یک پارتی مختلط در لواسان را می دهد که با حضور در آنجا با نمونه کارها آشنا شوم و بعد با صرفه هزینه ای بین یک تا سه میلیون به یک خواننده مشهور تبدیل شوم.


 

نشانی سوم حوالی ونک قرار دارد . اینجا هم با کلی سوال پیچ وارد می شوم اما در ورود تقریبا خشکم میزند و با صحنه های رقت انگیزی رو برو می شوم که ترجیح می دهم فرار را بر قرار ترجیح بدهم تا لا اقل دینم را حفظ کنم . اما انگار در این مراکز حیا و عفت و . . . هیچ جایگاهی ندارد . به یکی دو تا استودیو زیر زمینی دیگر هم سر میزنم.


 

وجه مشترک این استودیوهای تولید آهنگ های رپ بر رواج فساد اخلاقی و بی بند و باری هایی که از اساس پایه به وجود آمدن این سبک موسیقی بوده است قرار دارد . در مضامین شعر های این نوع موسیقی به راحتی کانون خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد امن در جامعه مورد هدف قرار می گیرد و رواج بی بند و باری و هرزگی تبلیغ می شود . در بسیاری از این اشعار به تعریف از اندام زنان می پردازند و متاسفانه روابط غیر اخلاقی را امری عادی جلوه می دهند . نکته بسیار مهم این است که این استودیوها و خوانندگان این سبک موسیقی خود در واقع موروج اصلی فساد و بی بند و باری هستند که در همین زمینه دستگیری هر از چندگاهی خوانندگان معروف زیرزمینی موسیقی رپ مانند ساسی مانکن و . . . در پارتی های مختلط و به همراه دختران جوان فریب خورده نمونه بارز این موضوع است. اساس موسیقی رپ نشانه رفتن سواستفاده از زنان در این حوزه است و روانشناسان هشدارهای زیادی در خصوص شنیدن این نوع موسیقی ها داده اند که علاوه بر موضوع ترویج بی عفتی اثرات بدی هم در روان افراد بر جا می گذارد .


 

 
 


 

حال این سوال مطرح است که مسئولین فرهنگی به عنوان عوامل پیشگیری این موضوع چه کاری برای جلوگیری از ترویج این موسیقی بی هویت انجام داده اند ؟ آیا انفعال مسئولین وزارت ارشاد در برخورد قاطع با موسیقی های بی هویت وارداتی و عدم نظارت آنان نمی تواند سرنوشتی خطرناک برای جوانان علاق مند به حوزه موسیقی را به همراه داشته باشد؟ از طرف دیگر چرا این وزارتخانه نباید نظارت دقیقی روی فعالیت استودیو های موسیقی داشته باشد و چرا باید این استودیو ها به محلی برای روابط نا مشروع و بی بند و باری تبدیل شود . از طرف دیگر مسئولین انتظامی چرا خود را به خوابی خودخواسته زده اند و در مقابل این انحرافات آشکار موضعی اتخاذ نمی کنند و به راحتی به این مراکز اجازه می دهند که به تبلیغ بپردازند و جوانان ساده لوح که شاید شهرت آمال آرزویشان باشد را در منجلاب فساد و تباهی غرق کنند؟چرا نیروی انتظامی همانطور که در بحث شرکت های هرمی قاطعانه عمل می کند در قبال این استودیو های بی مجوز و بی هویت اقدامی محکم انجام نمی دهد؟


 

به هرحال موضوعی که روشن است این است که متاسفانه حوزه تولید موسیقی رپ در کشور ما روز به روز گسترش می یابد و به شکلی خطرناک در بین جوانان رشد پیدا می کند و در سایه غفلت مسئولان دست های پنهان هم فقط به سبب پول به گسترش این بی اخلاقی دامن می زنند اما خوب است در این زمینه کمی بیشتر تامل شود و از یک انحراف در بین جوانان جلوگیری شود.


نوشته شده در جمعه 90/2/23ساعت 12:52 عصر توسط دلدار نظرات ( ) | |


نوشته شده در جمعه 90/2/23ساعت 12:51 عصر توسط دلدار نظرات ( ) | |

جشنواره دوقلوهای چینی با سنت ها و آداب خاصی انجام شد.
 


بیش از یکهزار دوقلوی چینی در مراسم جشنواره دوقلوها شرکت کردند و با مالیدن گل سیاه رنگ به صورت یکدیگر جشن گرفتند.


بر اساس باورهای چینی مالیدن گل سیاه رنگ به صورت یکدیگر به معنای آرزوی خوشبختی کردن است.

چینی ها معتقدند سیاه کردن صورت دختران جوان آنها را زیباتر می کند و اگر به صورت پیرزن ها گل مالیده شود، عمرش طولانی می‌شود.
همچنین گفته می شود سیاه کردن صورت دوستان در این مراسم موجب پایداری دوستی ها می شود.

نوشته شده در جمعه 90/2/23ساعت 12:51 عصر توسط دلدار نظرات ( ) | |

اولین تصاویر بازیگران در مکه مکرمه

 

 

پس از دریافت تصاویر محمدرضا گلزار و دیگر بازیگران در
مدینةالنبی,اولین تصاویر بازیگران سینمای ایران در مکه مکرمه(خانه خدا)
دریافت شد.

در ادامه می توانید 10 تصویر از محمدرضا گلزار,داریوش فرضیایی,حسام نواب
صفوی,مسلم آقاجانزاده,الهام حمیدی و محمدرضا شریفی نیا که از مکه مکرمه
دریافت شده را مشاهده نمایید.

 


Persianv.com At site





Persianv.com At site





Persianv.com At site





Persianv.com At site





Persianv.com At site





Persianv.com At site





Persianv.com At site





Persianv.com At site





Persianv.com At site





Persianv.com At site


نوشته شده در جمعه 90/2/23ساعت 12:50 عصر توسط دلدار نظرات ( ) | |

<   <<   26   27   28   29   30   >>   >

قالب وبلاگ : قالب وبلاگ